torsdag 6. juni 2013

Oksimeter Integrerer Med Google+


 Google har for blitt farten til teknologiselskap i nesten et tiår nå. De bruker de smarteste og mest kreative individer, med den hensikt å kontinuerlig tilby innovative produkter. Disse produktene har variert fra Gmail til Google Talk. Selskapet tilbyr en lang liste over gratis produkter, som den bruker som en plattform for reklame. Dette er også sett på sin søkemotor. Søkemotoren gir både organiske søkeresultater sammen med betalt reklame. Denne reklame blir faktisk førsteklasses steder, siden det er en stor pengene maker for selskapet. I 2004 hadde en ny konkurrent kommer inn på scenen, en som var ikke engang sett på som en konkurrent når det kom. Dette konkurrent var Facebook. Den sosiale medier strøm Huset ble raskt få flere og flere brukere, og i løpet av årene hadde slått fokus til reklame i tillegg. Denne blandingen av sosiale medier kombinert med reklame åpnet opp et nytt segment for Google å konkurrere i. Dette førte til det nye produktet fra Google heter Google+. Google+ er en helt ny type sosial medieplattform. Den er designet gjør sosiale medier opplevelsen enklere og mer omfattende i form av applikasjoner.

Google+ jobber mot helse samvittighet publikum, som i løpet av de siste årene har vokst eksponentielt. Med fremveksten av hjerte-og respiratoriske problemer, har allmennheten vedtatt mange nye produkter og programmer for å hjelpe overvåke deres helse. Et slikt produkt er et oksimeter. Et oksimeter er et medisinsk apparat som brukes til å måle blod oksygenmetning og puls av en privatperson. En moderne oksimeter er designet for å bli klippet bort ens fingertuppen, og er mindre enn de fleste mobiltelefoner. Google+ har vært i arbeid for å utvikle et program som direkte kobler en oksimeter med brukere av ulike spill som er utviklet for den nye sosiale medieplattform. Dette vil tillate brukerne å bli bedre sammenvevd mens i spill.

Studier har vist at så folks følelser og stressnivå endring, så gjør deres oksygen og puls nivåer. Når dette er kombinert med spillet, både utbygger og spiller kan pin punkt ulike grafikk og aktiviteter som utløser positive tegn. Ideen er enkel, men Google+ er en av de første til å faktisk bruke teknologien til å bedre sin utvikling via oksymeteret. Oksymeteret har eksistert i flere tiår, men først nylig vært involvert med selskaper som Google, Nintendo og Sony.