søndag 9. juni 2013

Reaktiv hypoglykemi og Weight Training: Hva du bør spise!


 Hvis du er noe som meg når det gjelder vekt trening, eller trening periode for den saks skyld, hater du å gå glipp av en treningsøkt! Da jeg først begynte å få problemer med reaktiv hypoglykemi eller idiopatisk Postprandial syndrom, påvirket det alt!

Jeg kunne ikke lenger spise som før. Jeg kunne ikke lenger trene hardt som før. Jeg hadde ingen anelse om hva som foregikk, hva du skal gjøre og kan ikke synes å få et klart svar fra noen på hva jeg skal gjøre ... og ja, noen inkludert mine leger!

Så måtte jeg prøve å slå denne tingen på min egen. De svimmelhet, panikk angrep, de hypoglykemiske episoder, den svakhet, tretthet, rister, de hjertebank ... og, vel, jeg gjorde!

Jeg fikk ikke den rette formelen i en dags tid! Det bokstavelig talt tok nesten to måneder å få min diett spikret og for kroppen min å justere.

Jeg forsket alt på nettet. Jeg snakket med kostholdseksperter, ernæringsfysiologer, kroppsbyggere, personlige trenere og ærlig forsøkt å unngå leger, de bare syntes å gjøre det verre!

For moro skyld holde ting kort, og får rett har hjertet av hva "verk" (for meg likevel), fant jeg ut at en diett høy i fett, protein, fiber og svært lite karbohydrater holdt meg fra å ha noen episode i det hele tatt ! Det er riktig! Kostholdet mitt eliminert mine episoder alle sammen og for godt! ... Men ikke spør legen din (e) om dette, fordi sjansene er de har ingen idé og bare ønsker å holde deg på noen medisin!

Forhåpentligvis nå vet du at det å spise raffinerte matvarer, enkle karbohydrater og sukker, koffein og alkohol vil føre til at du (en person med reaktiv hypoglykemi eller idiopatisk Postprandial Syndrome) å ha en episode. Men hvis du arbeider ut, er du definitivt kommer til å trenge litt karbohydrater rett? ... Komplekse karbohydrater som er! ... Men får den perfekte mengden og vite hvordan du skal spise dem er nøkkelen!

Det jeg gjorde da jeg først endret kostholdet mitt var å gå på ketogen diett i ca 5 dager i strekk. (Du bør forskning ketogen diett mer. Utgangspunktet er det en diett som får kroppen din til å bytte fra brennende karbohydrater som drivstoff kilde til å brenne fett som drivstoff kilde.) Jeg anbefaler ikke å trene, og konsultere noen kunnskapsrik om denne dietten (eller din lege, hvis de virkelig vet om det) før du gjør dette.

Jeg kan ikke fortelle deg hvor lenge du må holde på ketogen diett, vil det variere fra person til person. Men etter at du tror du har nådd ketose (staten der kroppen brenner fett som energikilde), bør du være klar til å re-introdusere små mengder komplekse karbohydrater (rå havregryn) tilbake i kroppen din for å hjelpe deg gjennom treningsøktene . Hvis du kommer til å være trening, og spesielt trent hardt, vil du trenger noen form for karbohydrater.

Å gjøre overgangen fra karbohydrater som drivstoff kilde til fett som drivstoff kilde vil ikke være morsomt i starten! Du vil bli sliten, grinete og har null energi! Men blodsukkeret stabilisere seg. Igjen, ta kontakt med noen kunnskapsrik om denne dietten før du begynner.

Nå, når du har gått "x" periode på ketogen diett (tid avhenger av individuelle), begynne å ha noen små mengder komplekse karbohydrater om morgenen slik som rå havregryn (fjerdedel til en halv kopp med smør og / eller kokosolje hvis du er vekttrening). Det viktige her er å spise dette med smør, litt kremfløte og / eller en spiseskje kokosolje. Dette vil forsinke opptaket av karbohydrater og holde insulinnivået fra spiking. Dette er avgjørende for å unngå en reaktiv hypoglykemi episode. Så husk at som en generell regel, når du spiser komplekse karbohydrater, sørg for å spise dem med fett.

Avhengig av dagen, og hvor intens treningen vil være, kan det være lurt å ha en fjerdedel til halvparten av en søt potet til lunsj med smør og en spiseskje kokosolje. Sammen med hvert måltid, har litt protein og fett som biff, cottage cheese, whey protein, peanøttsmør, osv. (jeg har en prøve diett på nettstedet mitt.) Du vil ønske å spise små, hyppige måltider om hver 2 til 2 og en halv time. Kroppen din vil justere, og du vil være tilbake til følelsen normal.

Nå er det treningstid, hva ya gjøre? Vel, husk, har kostholdet ditt for å alltid passe din aktivitet. Så må du ta i nok karbohydrater for å komme gjennom treningen (tenker på intensitet og hvor lenge du skal trene), men ikke så mange karbohydrater du sparker kroppen ut av ketose (som hele avtalen der kroppen brenner fett som energikilde). Dine komplekse karbohydrater fra frokost og lunsj kan fungere fint, men hvis du gjør høy intensitet trening, kan det være lurt å prøve å spise 2-4 glukose faner mens du trener. Disse kategoriene er laget av druesukker og blir umiddelbart absorbert og vil bli brukt umiddelbart etter energi for å hjelpe deg å komme gjennom treningen.

Nå, hvis du spiser hver 2-2 og en halv time om dagen, vil du spise ca 7 måltider om dagen gi eller ta, og bare to av disse måltidene vil inneholde små porsjoner av komplekse karbohydrater avhengig av treningen for dagen . Resten av måltidene bør inneholde matvarer som, whey protein shakes, cottage cheese, biff, egg, fisk, bacon, mandler, peanøtter, peanøttsmør, koffeinfri kaffe med kremfløte, etc. (For mer informasjon om en prøve diett, se min hjemmeside.)

Det er mange ukjente i alt dette fordi åpenbart hver enkelt er forskjellig. Det kan ta noen mennesker fem dager å nå Ketose og andre folk 10 dager å nå Ketose på ketogen diett. Noen mennesker kan gjøre det bra med en halvdel av en bolle med havregryn om morgenen for sine workout andre kanskje trenger fjerdedel til en halv søtpotet og glukose kategoriene. Du blir nødt til å lære ved prøving og feiling hva som fungerer for deg. Hold en detaljert mat journal og finpusse din diett etter behov, men husk de viktigste punktene her. Ikke spis sukker, raffinert mat, enkle karbohydrater, koffein eller alkohol. Spis mer fett, protein, fiber og når du spiser små mengder av komplekse karbohydrater, spise dem med fett. Spis små måltider 2-2 og en halv time i løpet av dagen, og være konsekvent! Dette er nøkkelen til å stoppe dine episoder!